Sprzedaż wstrzymana do czasu uruchomienia nowej wersji

 

Aktualizacje

Czy NetSelling będzie bezpłatnie aktualizowany, nawet gdy pojawi się jego nowsza wersja?

Aktualizacje będziemy udostępniać, na tej samej zasadzie, jak każda firma robiąca oprogramowanie. Zazwyczaj aktualizacje będą darmowe. Przykładowo, w przypadku Windowsa klienci otrzymują darmowe aktualizacje. Jednak co kilka lat pojawia się zupełnie nowy Windows. Windows 7 zastąpił Windows Vista – była to duża i odpłatna aktualizacja. Natomiast na co dzień aktualizacje Windowsa są darmowe. W naszym wypadku aktualizacje darmowe będą wprowadzać nie tylko poprawki ewentualnych usterek, ale również nowe funkcje do systemu.

 

Allegro

Czy można Netselling wykorzystać na Allegro?

NetSelling i Allegro są dwiema niezależnymi sprawami. Nie wykluczamy możliwości ich integracji, jednak w chwili obecnej nie przewidujemy takich działań w planach rozwoju systemu. Jesteśmy jednak otwarci na pomysły na nowe funkcje systemu i prosimy o ich przysyłanie!

 

Angielska wersja językowa 

Chciałbym sprzedawać za pomocą NS na rynku zagranicznym, a więc po angielsku. Czy można samemu zmienić np. menu na anglojęzyczne gdzieś tam w skrypcie lub jest dodatkowa opcja?

TAK! Dostosowaliśmy system pod sprzedaż na rynku anglojęzycznym (PayPal, angielskie faktury, pola formularza w koszyku, itp…). Można w każdej chwili zmienić język z polskiego na angielski i odwrotnie. Ustawienia języka PL/ENG są globalne dla całej instalacji. Czyli osobno trzeba mieć NetSelling na rynek polski, osobno na rynek angielski.

 

Butik (mini-sklep internetowy)

“Pamiętam, gdy sprzedawaliście Biblię Promocji, użyty był tryb butiku, była lista nagrań, pole do zaznaczenia wybranych nagrań itd. Czy przy takiej liście jest możliwość dodania krótkiego opisu, a po kliknięciu wybranego produktu otwiera się przypisany mu salesletter, czy już nie ma takiej możliwości?”.

Jest taka możliwość. Można mieć umieszczone produkty w butiku – na stronie ze zbiorczą ich listą. Następnie produkty te można podlinkować do indywidualnych ofert, które umieszczone są na osobnych salesletterach. Te indywidualne oferty są także w trybie butiku, ponieważ cały system działa w trybie butiku albo saleslettera, jednak nie powinno to stanowić przeszkody. Jedyna różnica między oba trybami jest taka, że w przypadku butiku najpierw pojawia się guzik dodania do koszyka, a potem drugi do przejścia do formularza zamówienia (albo upsella).

 

Jak mam kilka stron sprzedażowych postawionych na skrypcie, to czy mogę dodatkowo odpalić butik?

Cały system działa albo w trybie butiku, albo saleslettera. Można jednak przygotować osobne oferty typu salesletter będące także w trybie butiku. Nie powinno to stanowić przeszkody. Jedyna różnica między oba trybami jest taka, że w przypadku butiku najpierw pojawia się guzik dodania do koszyka, a potem drugi do przejścia do formularza zamówienia (albo upsella). Do tych salesletterów można dodać wybrane produkty z oferty (każdy przycisk dla każdego z produktów można wstawiać indywidualnie w dowolnym miejscu). Podsumowując można zrobić butik, w którym będzie jeden produkt. Czyli taki salesletter, ale z koniecznością najpierw dodania do koszyka, a dopiero następnie kliknięcia w przycisk finalizacji zamówienia. Dlatego działając w tym trybie w zasadzie można mieć  zarówno saleslettery i osobno butik. Albo kilka butików…

Kwestie butiku zostały wyjaśnione w dwóch miejscach.

 

Czy jest możliwość, w opcji butiku, zakupu kilku sztuk jednego produktu?

Istnieje możliwość zakupu kilku sztuk jednego produktu zarówno w butiku, jak i w salesletterze – w koszyku można zmienić ilość.

 

Czy po kliknięciu w dany produkt, rozwinie się jego opis? (chodzi o zwijający/rozwijający się aktywny opis na jednej, tej samej stronie)

Taki rozwijany opis trzeba by samemu „oprogramować” w JavaScript.

 

Domena

Czy za pomocą NS można zrobić taki mini Groupon, Gruper, czyli w jednej domenie sprzedawać różne produkty niekoniecznie swoje np. mojadomena.pl/oferty/oferta1, mojadomena.pl/oferty/oferta2,  mojadomena.pl/oferty/oferta3 ?

Tak, każda z tych ofert będzie osobnym salesletterem. To czy sprzedawany będzie własny produkt czy partnera, nie ma wpływu na system NetSelling, nie jest to kwestia informatyczna. Pozostaje kwestia uzgodnienia z partnerem jak będzie wyglądało dostarczenie produktu.

 

Czy mogę wybrać dowolny adres w danej domenie dla stron/strony sprzedażowej? Tzn. czy mogę np. sam wybrać nazwę dla poszczególnych stron, by zamiast salesletter to było np. „oferta”?

TAK, można wpisać własny adres, wygląda to tak: twojadomena.pl/sl/wpisana-nazwa/

 

Faktury

Na jakiej zasadzie odbywa się numerowanie faktur? Tzn. tak żeby uwzględnić faktury wystawiane za pomocą programu fakturującego w firmie. Tak, by była zachowania kolejność.

Należy stworzyć osobną numerację faktur tzw. rejestr faktur. Np. podstawowa numeracja w firmie wygląda tak: numer/miesiąc/rok. W NetSellingu należy stworzyć równoległą numerację, np. numer/nazwa_rejestru/miesiąc/rok. Przykład: 123/NetSelling/09/2011

W razie wątpliwości proszę skonsultować się z księgowym. Nie jest to porada prawna, jednak takie rejestry są szeroko stosowane w Polsce i zgodnie z naszą wiedzą, całkowicie zgodne z prawem.

 

Funkcjonalności NetSellingu

Czy w systemie wybierając produkt (materialny) klient będzie mógł dookreślić cechy produktu: kolor/rozmiar itp.

Nie mamy takiej funkcji i mało który system sprzedażowy taką posiada. Każdy sprzedaje inne produkty, trudno byłoby dostosować system pasujący dla wszystkich firm. Jest to więc mocno indywidualna funkcja robiona zazwyczaj na zamówienie w autorskich systemach do sprzedaży. Standardem w internecie jest, że sprzedajemy produkt opisany w ofercie, że występuje w różnych wariantach, a następnie można klienta poprosić, aby te szczegółowe dane dookreślił mailem (podobnie jak jest to praktykowane na Allegro).

Czy w przypadku sprzedaży produktów wirtualnych, tj. pdf lub inne pliki do ściągnięcia, wymagany jest osobny skrypt czy NS posiada już taką funkcję, dzięki której klient może od razu po wpłacie ściągnąć plik?

Dostarczanie produktu wirtualnego poprzez Netselling można wykonać na kilka różnych sposobów:

  • Automatyczne wysłanie linku do ściągnięcia pliku mailem po opłaceniu zamówienia
  • Poprzez zamkniętą strefę klienta – każdy klient może otrzymać swoje indywidualne dane do zalogowania na zabezpieczonej stronie, na której można umieścić dowolną treść i kod html/js/php (np. osadzić filmy instruktażowe
  • Automatycznie zakładać konta klientom na swoim własnym WordPressie. W ten sposób można stworzyć bloga/forum/społeczność dostępną tylko dla klientów
  • Automatycznie zapisać klientów na specjalną listę adresową (np. w Netmailerze)
  • Wysłać dane zamówień poprzez API do własnego skryptu, którym można zintegrować Netselling z dowolnym systemem informatycznym

Czy squeeze page, upsell i aftersell „przynależą” do danego saleslettera czy do licencji? Czyli czy do salesletteraA mam sgeeze pageA, upsellA i aftersellA, a do salesletteraB mam sqeeze pageB itp. I to samo pytanie dotyczy „wiadomości do klientów” – gdy dotyczą salesletteraA to wysyłamy wiadomości z grupyA- po zamówieniuA, po sprzedażyA, po płatnościA ?

Squeeze page są niezależne od salesletterów. Przekierowania po zapisaniu się realizuje i program mailingowy, więc można ze squeezeA przekierować np. do salesletteraB. To się dzieje poza NetSellingiem. Wdrożyliśmy też funkcjonalność tworzenia indywidualnych lejków dla każdego saleslettera, czyli do każdego saleslettera można ustawić osobną ilość i kolejność upselli oraz afterselli. Z kolei wiadomości do klientów przedstawiają się następująco: wiadomości z potwierdzeniem zamówienia (przed płatnością) albo informacją o odrzuconej płatności są wspólne dla instalacji, czyli wszystkich salesletterów. Natomiast w przypadku wiadomości z potwierdzeniem, że płatność doszła, oraz z danymi do produktu, jeśli takie będą wysyłane – system wyśle tylko informację o tych produktach, które zostały zamówione i opłacone. Zatem NetSelling dopasuje tę wiadomość do tego, że sprzedawanych jest np. 15 produktów na 5 różnych salesletterach.

Oprócz automatyzacji sprzedaży NetSelling nie rozwiązuje problemu ruchu na stronie – ktoś przecież musi o stronie/ofercie wiedzieć zanim na nią wejdzie. Czy system może się przyczynić do zwiększenia sprzedaży? NetSelling nie rozwiązuje problemu ruchu na stronie. NetSelling nie jest systemem do reklamowania się, ale do prowadzenia sprzedaży. Nie ma w Internecie technicznej możliwości, aby jakikolwiek skrypt w bliżej nieokreślony sposób wygenerował kwalifikowany ruch na stronie (choć oczywiście są skrypty *wspomagające* pozycjonowanie, promocję na Facebooku czy innymi metodami). Trzeba ostrożnie podchodzić do ewentualnych produktów, które oferowałyby darmową reklamę bliżej nieokreślonymi metodami. Jednak reklama i sprzedaż to dwa zupełnie różne tematy. NetSelling jest systemem do obsługiwania sprzedaży, nie do reklamy. NetSelling również pomaga zwiększyć sprzedaż dzięki lejkowi sprzedaży z wieloma upsellami i aftersellami. Tak rozbudowanej funkcjonalności upsellingu nie ma obecnie żaden inny system w Polsce. Będziemy ją jeszcze dodatkowo rozwijać.

 

Instalacja – hosting

Gdybym preferował własny serwer i hosting (zamiast niebieski.net), to czy mógłbym liczyć na Waszą pomoc przy instalacji plików? Czy raczej musiałbym zainstalować sam w oparciu o instrukcję zawartą w nagraniu video?

Darmowa instalacja jest dostępna tylko przy skorzystaniu z hostingu firmy Niebieski.net – ponieważ to nasz partner wykonują tę instalację. Można spróbować skontaktować  się z firmą Niebieski.net, czy odpłatnie nie zainstalowaliby NetSelling na innym serwerze. W przyszłości sami być może takie usługi będziemy świadczyć, lecz na razie nie planujemy, poza indywidualnymi zamówieniami na kompleksowe wdrożenia.

Czy polecanie konkretnego serwera nie wynika z problemów z funkcjonowaniem NS na innych? Czy NS będzie działał na serwerach innych niż niebieski.net ?

Tak, NetSelling będzie działać na zdecydowanej większości serwerów w różnych firmach hostingowych. Jedyne wymagania techniczne to PHP 5.2 i obsługa .htaccess. Nie jest wymagana nawet baza danych.

Czy NetSelling obsługujemy online na serwerze bezpośrednio czy z dysku komputera?

NetSelling jest systemem instalowanym na własnym serwerze.

 

Instrukcja obsługi

Czy będzie instrukcja w PDF?

Tak, przygotowaliśmy obszerną instrukcję obsługi w PDF i przykładowe wdrożenie, które wysyłamy klientom po zakupie. Oprócz tego, oferujemy naszym klientom filmy instruktażowe i będziemy dogrywać kolejne. Są dostępne pod adresem: http://netselling.pl/pomoc/

 

Lejek sprzedaży

Chciałbym mieć możliwość sprzedawania wielu produktów wraz z dodawaniem upselli do konkretnego produktu, a nie do wszystkich jednakowo (wszystkie produkty nie będą powiązane, więc nie ma sensu oferować upselli nie powiązanych tematycznie).

Wdrożyliśmy funkcjonalność tworzenia indywidualnych lejków dla każdego saleslettera, czyli do każdego saleslettera można ustawić osobną ilość i kolejność upselli oraz afterselli.

Czy można wyłączyć funkcję upselli i afterselli?

Tak. Można dowolnie sterować lejkiem sprzedaży dla każdego salesletteru. W każdej chwili można zmienić kolejność, dodać nowe lub całkowicie usunąć upselle lub afterselle.

 

Licencje

O co chodzi z tymi licencjami?

Jedna licencja oznacza jedną instalację systemu NetSelling na własnym serwerze. NetSelling instaluje się pod jednym adresem, z którego zarządza się swoimi stronami squeeze page, salesletter itd. W osobnych stronach salesletter sprzedawać różne produkty.

Czy mogę mieć wiele stron sprzedażowych dla różnych produktów?

Tak. Tworzysz osobne strony sprzedażowe salesletter i wstawiasz na nie wybrane produkty.

Czy licencja na jedną domenę jest wraz z subdomenami tej domeny?

Wdrożenie NetSellingu na subdomenę serwisu generalnie wymaga osobnej instalacji. Jest jednak alternatywne rozwiązanie:

1. Można zrobić przekierowanie z dowolnej domeny lub subdomeny na jedną ze stron typu salesletter lub squeeze page stworzoną systemem NetSelling. Może to być przekierowanie w “ramce” dzięki czemu pod daną domeną będzie cały czas widoczna nasza strona.

2. Można również wyeksportować z systemu NetSelling przyciski zamówienia wybranych produktów i wstawić je na naszą stronę internetową w innej domenie.

Czy licencja ta jest dożywotnia, czy np. na rok?

Licencja jest dożywotnia.

Czy w ramach jednej licencji można prowadzić w jednej domenie dwa modele sprzedaży oparte o różne systemy płatności lub ich brak? Np. jedna strona oparta o same formularze zamówień (bez płatności), a druga – z innymi produktami – oparta o system automatycznych płatności? Czy może te ustawienia są „globalne” dla jednej licencji i wymaga to już dwóch?

Te ustawienia są globalne dla jednej licencji. System płatności ustawiamy dla całego zainstalowanego systemu NetSelling.

Czy w razie zmiany nazwy serwisu (domeny) można będzie cały system NetSelling przenieść pod inny adres? Czy trzeba będzie wykupić nową licencję?

Oczywiście, swoją instalację NetSellingu można przenieść. Dana instalacja jest poprzez system licencyjny przypisana do danego katalogu na serwerze. Oznacza to, że jeśli nie zmienimy nazwy katalogu zawierającego NetSelling, nadal będzie ona działać. Na dany katalog, znajdujący się na serwerze, można skierować dowolną domenę i potem zmienić ją. Jeśli jednak zmienimy nazwę katalogu, albo skopiujemy NetSelling do innego katalogu, lub na inny serwer, będziemy musieli wygenerować dla Ciebie nowy klucz licencyjny. Nie jest to żaden problem. Wystarczy, że do nas napiszesz na adres ententa@ententa.pl albo zadzwonisz.

 

Płatności

Czy NetSelling będzie zintegrowany z płatnościami Premium SMS?

Na razie jeszcze nie ma płatności SMS. Rozważamy ich wdrożenie w niedalekiej przyszłości. Prosimy o sugestie jakie systemy SMS powinniśmy wdrożyć (jest na rynku wiele systemów tego typu).

Próbowałem kupić NetSelling, ale odrzuciło moją płatność kartą Visa. Nie jest to wina mojej karty ponieważ dokonywałem teraz kilku operacji kupna w innych firmach i płatność przechodziła natychmiast. Jeśli te płatności mają działać tak jak przy tych zamówieniach to co to będzie za biznes?

Niesety jest to wina systemów płatności. Problem znajduje się poza systemem NetSelling. Polskie systemy płatności internetowych bywają często zawodne i nie możemy nic na to poradzić. Dlatego właśnie uwzględniliśmy w systemie NetSelling szablony maili wysyłanych do klienta przy próbie zakupu. Zawierają one informację, że jeśli klient miał problem z płatnością, może zapłacić przelewem bezpośrednio na konto bankowe.

Czy wprowadzicie do systemu NetSelling opcje płatności na raty?

Planujemy wprowadzenie takiej funkcjonalności w przyszłości. Oczywiście, aktualizacja będzie darmowa dla klientów.

 

Serwer

Czy NetSelling zadziała na innym serwerze niż Niebieski.net?

Oczywiście! My jedynie polecamy tę firmę, to nasz partner technologiczny. Wymagania do serwera to obsługa PHP 5.2 i plików .htaccess – to wszystko!. Zdecydowana większość firm hostingowych spełnia ten wymóg.

 

Składanie zamówienia

Jeśli działamy w trybie składania zamówień poprzez formularz pozbawiony systemu płatności (np. współpraca B2B), to czy te zamówienia również trafiają na 1 stronę z TRANSAKCJAMI?

Tak, oczywiście trafiają. Będą widoczne jako nieopłacone. Następnie trzeba na koncie bankowym sprawdzić, czy wpłynęły przelewy od klientów. Można wtedy ręcznie oznaczyć dane transakcje w systemie jako opłacone. System NetSelling może wtedy również wygenerować fakturę. W takim wypadku jednak nie zostaną wysłane do klienta wiadomości email z fakturą PDF oraz z podziękowaniem za zakup – trzeba je będzie wysłać klientowi ręcznie.

 

Sprawy technicze

Nie rozumiem tych wszystkich spraw technicznych, nie wiem czy sobie poradzę...

W ramach NetSellingu oferujemy darmową instalację na serwerze Niebieski.net. To nasza firma partnerska. Ich obsługa pomoże Ci ze sprawami technicznymi. Proponujemy też zapoznać się z naszymi filmami instruktażowymi, które nauczą Cię obsługi NetSellingu, filmy znajdują się na stronie: http://netselling.pl/pomoc/





Wpis skomentowano 9 razy...
  1. 1.
    Romek Sagan pisze:

    Witam
    Jak wstawić przycisk zakupowy z systemu NetSelling na istniejącą już stronę sprzedażową?


    Odpowiedź od Piotr Michalak
    Witaj Romku, odpowiedź na to pytanie jest w nagraniu: http://netselling.pl/licencje-i-lejki/ -- prezentuję jak to działa.
  2. 2.
    Andrzej pisze:

    Zapytam jeszcze raz:
    Czy możliwe jest ustawienie SP SL na 2 innych (2 różnych domenach) i kierowanie na domenę nr 3 gdzie jest Netseling z 2 produktami w ramach jednej licencji? (pod seo jak znalazł)


    Odpowiedź od KarolinaTomczak
    Tak, ale tylko z wykorzystaniem rozwiązania z przekierowaniem adresu URL metodą frame (ramka) Piotr omawiał to na wideo dotyczącym licencji NS, które znajduję się na stronie: http://netselling.pl/licencje-i-lejki/
  3. 3.
    Norbert pisze:

    Co mam zrobic jezeli chce zakupić ten system w ofercie promocyjnej. A z tego co widze to dostepna jest tylko wersja polska, a ja potrzebuję wersji angielskiej. Mam czekać na jej wdrożenie, dostanę wowczas także cene promocyjną. A może zrobic przedplate i poczekać na system w wersji angielskiej?

    Pozdrawiam. Norbert


    Odpowiedź od KarolinaTomczak
    W takim razie kup teraz :) Następnie możesz wstrzymać się z instalacją do momentu gdy będzie gotowa aktualizacja z wersją anglojęzyczną. Bądź możesz zacząć testować NS od razu w wersji polskiej. Gdy aktualizacja zostanie do Ciebie wysłana zmienisz ustawienia na wersją angielską, bądź wyślemy Ci nowy kod licencyjny jeżeli będziesz chciał zmienić domenę, na której docelowo chcesz korzystać z NS.
  4. 4.
    Marci pisze:

    Gdzie mozna znalesc przyklady stron dzialajacych juz w oparciu o netselling?
    bardzo chcialbym zobaczyc ostseczne wersje graficzne stron zbudowanych przez klientow netselling.
    niestety nie ukazuja mi sie zadne przyklady po wpisaniu zapytania w wyszukiwarce google
    pozdrawiam


    Odpowiedź od Piotr Michalak
    Bardzo prosimy o kontakt na maila :)

© Strategie Rozwoju Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku 80-034, przy ul. Wawelskiej 12B/8, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000423485 przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Kapitał zakładowy spółki: 6000,00 zł (sześć tysięcy złotych), opłacony w całości, numer identyfikacji podatkowej NIP: 5833153090